Digital tjenesteplattform
Hvordan kan vi bygge nye tjenester som realiserer vår digitale strategi og frigjøre data som ligger i våre kjernesystemer?
Hvorfor tror vi tjenesteplattformen kan drive innovasjon?
-
1
Enkel
For å kunne lage nye tjenester i et hurtig skiftende marked, må denne plattformen tilby byggeklosser som gir kortest mulig utviklingstid.
-
2
Hurtig
God ytelse er en viktig ingrediens i de gode brukeropplevelsene vi ønsker å skape.
Ved å bygge hurtige tjenester rundt våre kjernesystemer sikrer vi både fart og en god, helhetlig brukeropplevelse -
3
Sikker
Mange forbinder NAF med trygghet. Det gjelder også brukerenes data. Vi jobber kontinuerlig med sikkerhet og gjør det vi kan for sikre våre brukeres data.
Content Hub
Med 500.000 medlemmer, er det viktig for oss at vi forteller samme budskap i alle våre kanaler. For å få til dette har vi bestemt oss for å samle innholdsproduksjonen i et headless CMS. Vi testet det først ut i vår medlemsapp, før vi etterhvert har tatt det i bruk også på naf.no og etterhvert i andre tjenester.
Enkel pålogging
NAF har et bredt tjenestespekter, og det er viktig for oss at disse skal være enklest mulig å bruke. Vi jobber derfor med å la brukerene ha et login i alle våre tjenester.
Data om bilen din
NAF kan bil. Vi sammenstiller data om biler fra flere kilder. Noe henter vi utenfra, og andre data produserer vi selv. Disse dataene bruker vi for å kunne lage ennå bedre tjenester for våre medlemmer og kunder.
Vi kjenner medlemmene våre
Som en medlemsorganisasjon med ca. 750.000 medlemmer og kunder, er det ekstremt viktig for oss å ha kontroll på medlem-/kundedataene våre. Når vi lager nye tjenester er det veldig viktig for brukeropplevelsen at vi kjenner igjen brukeren. Uansett om vi blir kontaktet digitalt, eller man ringer hit. For å få til det, må disse dataene hentes og lagres i vårt CRM system. Vi bygger tjenester på toppen av CRM for å forenkle disse prosessene for våre digitale tjenester. Dette hjelper oss å holde oss til vår omnikanalstrategi.
Kontaktperson Digital tjenesteplattform
Henrik Melvold
Fagområdeleder teknologi og innsikt, leder utvikling
957 20 956 henrik.melvold@naf.no