Digital tjenesteplattform
Hvordan kan vi bygge nye tjenester som realiserer vår digitale strategi og frigjøre data som ligger i våre kjernesystemer?
Hvorfor tror vi tjenesteplattformen kan drive innovasjon?
-
1
Enkel
For å kunne lage nye tjenester i et hurtig skiftende marked, må denne plattformen tilby byggeklosser som gir kortest mulig utviklingstid.
-
2
Hurtig
God ytelse er en viktig ingrediens i de gode brukeropplevelsene vi ønsker å skape.
Ved å bygge hurtige tjenester rundt våre kjernesystemer sikrer vi både fart og en god, helhetlig brukeropplevelse -
3
Sikker
Mange forbinder NAF med trygghet. Det gjelder også brukerenes data. Vi jobber kontinuerlig med sikkerhet og gjør det vi kan for sikre våre brukeres data.
![Tekstforfatter sitter i sakkosekk og skriver på pc](https://nafkarriere.imgix.net/Stillingsannonser/Tekstforfatter.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=501&q=90&w=750&s=dc3e0c55273fd908a24b3b1724d15035 750w, https://nafkarriere.imgix.net/Stillingsannonser/Tekstforfatter.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=768&q=90&w=1150&s=4d9074ebf029ba2440d36d8ae10d3008 1150w)
Content Hub
Med 500.000 medlemmer, er det viktig for oss at vi forteller samme budskap i alle våre kanaler. For å få til dette har vi bestemt oss for å samle innholdsproduksjonen i et headless CMS. Vi testet det først ut i vår medlemsapp, før vi etterhvert har tatt det i bruk også på naf.no og etterhvert i andre tjenester.
![Design av nye brukeropplevelser](https://nafkarriere.imgix.net/Stillingsannonser/UX-designer.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=450&q=90&w=750&s=81cef6467b1ef4a6a4cd2303e835436f 750w, https://nafkarriere.imgix.net/Stillingsannonser/UX-designer.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=690&q=90&w=1150&s=bc9887dcb69dec1eff9cef99130e7731 1150w)
Enkel pålogging
NAF har et bredt tjenestespekter, og det er viktig for oss at disse skal være enklest mulig å bruke. Vi jobber derfor med å la brukerene ha et login i alle våre tjenester.
![](https://nafkarriere.imgix.net/trygt-eierskifte.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=578&q=90&w=750&s=50ed11f172c87537da179c0d43c8cd6b 750w, https://nafkarriere.imgix.net/trygt-eierskifte.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=887&q=90&w=1150&s=74aa29080562bc75a9ebe7847c0c0696 1150w)
Data om bilen din
NAF kan bil. Vi sammenstiller data om biler fra flere kilder. Noe henter vi utenfra, og andre data produserer vi selv. Disse dataene bruker vi for å kunne lage ennå bedre tjenester for våre medlemmer og kunder.
![](https://nafkarriere.imgix.net/naf-10.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.4923&fp-y=0.5532&h=500&q=90&w=750&s=2b5b3017a24726d9d3c603bad5a0ec15 750w, https://nafkarriere.imgix.net/naf-10.jpg?auto=compress%2Cformat&bg=%23e6e6e6&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.4923&fp-y=0.5532&h=767&q=90&w=1150&s=ee2020045e77b088bd9a1bb1f7c84ac6 1150w)
Vi kjenner medlemmene våre
Som en medlemsorganisasjon med ca. 750.000 medlemmer og kunder, er det ekstremt viktig for oss å ha kontroll på medlem-/kundedataene våre. Når vi lager nye tjenester er det veldig viktig for brukeropplevelsen at vi kjenner igjen brukeren. Uansett om vi blir kontaktet digitalt, eller man ringer hit. For å få til det, må disse dataene hentes og lagres i vårt CRM system. Vi bygger tjenester på toppen av CRM for å forenkle disse prosessene for våre digitale tjenester. Dette hjelper oss å holde oss til vår omnikanalstrategi.
Kontaktperson Digital tjenesteplattform
![](https://nafkarriere.imgix.net/Skjermbilde-2020-06-06-kl.-16.03.01.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=275&q=90&w=275&s=5e4e3a87fab444da75a5ecec391309cd 275w, https://nafkarriere.imgix.net/Skjermbilde-2020-06-06-kl.-16.03.01.png?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=450&q=90&w=450&s=f0ccf0e14b81a3138cc8f607abff88bc 450w)
Henrik Melvold
Fagområdeleder teknologi og innsikt, leder utvikling
957 20 956 henrik.melvold@naf.no