Digital tjenesteplattform

Vår digitale tjenesteplattform er fundament for våre tjenester

Vi besluttet å bygge tjenesteplattformen for å understøtte hurtig utvikling av relevante medlem- og kundetjenester

Scroll

Digital tjenesteplattform

Hvordan kan vi bygge nye tjenester som realiserer vår digitale strategi og frigjøre data som ligger i våre kjernesystemer?

Hvorfor tror vi tjenesteplattformen kan drive innovasjon?

  1. 1

    Enkel

    For å kunne lage nye tjenester i et hurtig skiftende marked, må denne plattformen tilby byggeklosser som gir kortest mulig utviklingstid.

  2. 2

    Hurtig

    God ytelse er en viktig ingrediens i de gode brukeropplevelsene vi ønsker å skape.
    Ved å bygge hurtige tjenester rundt våre kjernesystemer sikrer vi både fart og en god, helhetlig brukeropplevelse

  3. 3

    Sikker

    Mange forbinder NAF med trygghet. Det gjelder også brukerenes data. Vi jobber kontinuerlig med sikkerhet og gjør det vi kan for sikre våre brukeres data.

Tekstforfatter sitter i sakkosekk og skriver på pc

Content Hub

Med 500.000 medlemmer, er det viktig for oss at vi forteller samme budskap i alle våre kanaler. For å få til dette har vi bestemt oss for å samle innholdsproduksjonen i et headless CMS. Vi testet det først ut i vår medlemsapp, før vi etterhvert har tatt det i bruk også på naf.no og etterhvert i andre tjenester.

Design av nye brukeropplevelser

Enkel pålogging

NAF har et bredt tjenestespekter, og det er viktig for oss at disse skal være enklest mulig å bruke. Vi jobber derfor med å la brukerene ha et login i alle våre tjenester.

Data om bilen din

NAF kan bil. Vi sammenstiller data om biler fra flere kilder. Noe henter vi utenfra, og andre data produserer vi selv. Disse dataene bruker vi for å kunne lage ennå bedre tjenester for våre medlemmer og kunder.

Vi kjenner medlemmene våre

Som en medlemsorganisasjon med ca. 750.000 medlemmer og kunder, er det ekstremt viktig for oss å ha kontroll på medlem-/kundedataene våre. Når vi lager nye tjenester er det veldig viktig for brukeropplevelsen at vi kjenner igjen brukeren. Uansett om vi blir kontaktet digitalt, eller man ringer hit. For å få til det, må disse dataene hentes og lagres i vårt CRM system. Vi bygger tjenester på toppen av CRM for å forenkle disse prosessene for våre digitale tjenester. Dette hjelper oss å holde oss til vår omnikanalstrategi.

Kontaktperson Digital tjenesteplattform

Henrik Melvold

Fagområdeleder teknologi og innsikt, leder utvikling

957 20 956
Digital analytiker analyserer statistikk på skjerm
Business intelligence

Hvordan tilgjengeliggjør vi NAF sine data for hele organisasjonen?